Gyermekkoromban soha nem értettem mit jelenthet az a szó, hogy "delicatesse". Pláne "delicatesse bolt"!!!??? Az a hely, ahol finomságokat lehet kapni!? Hm...Csak bonyolította a dolgot, hogy családunkban nagyapám révén elég korán fogalommá vált Julius Meinl. Ha Ausztria, ha élelmiszerbolt, akkor csakis Meinl.  Mikor a miért felől érdeklődtem, újból a delicatesse-nél lyukadtunk ki. Aztán mikor már szinte felnőtt fejjel már nem csak a tenger és a Mickey egeres óra, hanem pl. az élelmiszerboltok kínálata is érdekelni kezdett külföldön, rájöttem, hogy az élelmiszereknek is van felső kategóriája.

Ahogy Londonban a Harrods, Párizsban a La Fayette vagy Berlinben a KaDeWe élelmiszer részlegén nem lehet olyan kívánságunk, amit ne tudnának teljesíteni, Bécsnek itt van a Naschmarkt és a Julius Meinl üzlete a Grabenen. Ez utóbbi ugyanolyan turistalátványosság lehetne, mint a nagyobb városokban lévő luxusüzletek, mégsem igazán az. A Meinl am Graben ugyanis a sétálóutca üzleteinek csillógó kirakatai között eléggé elveszik a sötétített üvegajtó mögött, így a gyanútlan turista könnyen gondolhatja, hogy csak a mellette lévő Meinl étterem és kávézóhoz tartozik. Pedig...

Első látogatásom alkalmával apróbb ajándékokat kerestem. Valami "bécsit", ami nem kerül egy vagyonba, de nem is bóvli. Egy Bécsben már rutinosabb kolléganőm javaslatára mentem a boltba és rögtön 2 órát maradtam! A világ gasztronómiája ott volt alapanyagokban többszáz négyzetméteren. Emelet is van! (Ez sem egyértelmű első látásra). A csokoládék, sajtok, borok, lekvárok oszágok szerinti csoportosításban, a gyümölcs-zöldség részlegen megtaláltam minden gyümölcsöt, amivel életemben először Balin találkoztam. A rajongásomat még az a tény sem volt képes beárnyékolni, hogy a család 5. generációját képviselő V. Julius Meinlt, a Meinl Bank vezetőjét tavasszal hűtlen kezelés vádjával letartóztatták.

Az eladók kedvesek, segítőkészek, értenek ahhoz, amit árulnak és még a szétesőfélben lévő leharcolt kisgyerekes anyukákkal is megértőek, bár ez Bécsben nem számít különlegességnek.

 

 Az üzlet törzsközönségét a bécsiek adják, turistának kinéző vásárlókkal én még nem találkoztam, ami az üzlet fekvése miatt számomra megmagyarázhatatlan. Aki elegáns bécsi nyugdíjasokat és gastromániás yuppie-kat szeretne látni amint az új nemesítésű mentauborka és a málnaecet-zselé között válogatnak, borokról és sajtokról értekeznek az eladókkal, vagy csak valami bécsi/osztrák különlegességre vágyik, ami nem a Stephansdom és a Hofburg, az feltétlenül keresse fel az üzletet, ha itt jár.

 képek: www.meinlamgraben.at

A bejegyzés trackback címe:

https://wienermelange.blog.hu/api/trackback/id/tr811325461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása