A végre-valahára berobbanó tavasz, mégha most ideiglenesen visszavonulót fújt is, előcsalogatta a bicikliseket Bécsben. Én is kikoplaltam a telet, és már alig vártam, hogy kipróbálhassam az ősszel beszerzett bicajomat. Kicsit tartottam a városi biciklizéstől, mivel kb. 15-20 éve ültem utoljára biciklin, és akkor sem egy forgalmas városban próbáltam eljutni A-ból B-be. De az első két próbálkozás sikeres volt, és csak növelte a lelkesedésem. Néhány érv, hogy miért is érdemes Bécsben biciklivel közlekedni: 

  • mert gyors;
  • mert egészséges;
  • mert 1100km (!) bicikliút van a városban, így városon belül is szinte bárhova el lehet, jutni 90%-ban bicikliúton;
  • mert az autósok nyugodtan, odafigyelve, udvariasan vezetnek, ezért még autóúton sem vagyunk életveszélyben;
  • mert szuper érzés a napsütésben kerekezni.

 

 

 

 

 

Még néhány tudnivaló azoknak, akik a várost kevésbé ismerve vágnak neki egy városnézésnek, mondjuk az itteni "bérelhető" citybike-kal :

A bicikliúton közlekedő biciklisnek elsőbbsége van az autósokkal szemben;

A bicikliutat keresztező, gyalogosoknak fenntartott úton a gyalogosoknak van elsőbbsége, ha villamossín keresztezi az utat, akkor a villamosnak;

Biciklivel be szabad hajtani szembe az egyirányú utcába, ahol ez külön jelezve van, illetve lakóövezetben mindenhol (az én értelmezésemben gyakorlatilag bárhol);

A biciklit a metróra hétköznap 9-15 óra között, hétvégén és ünnepnapokon egész nap, féláru jeggyel vihetjük fel, villamosra nem lehet felvinni;

A bicikli kötelező tartozékai: két, egymástól függetlenül működő fék, csengő, első és hátsó lámpa, fényvisszaverő a pedálokon, valamint 2-2 a kerekeken;

Sisak nem kötelező, de én amatőrségem okán nem szoktam anélkül elindulni.

Ennél részletesebb leírásért ide.

Biciklis útvonaltervező egész Ausztriára pedig itt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wienermelange.blog.hu/api/trackback/id/tr531884286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása